Metodické pokyny na zaraďovanie detí do špeciálnych
výchovno-vzdelávacích programov pre
intelektovo nadaných žiakov č. CD-2005-19376/26377-1:091
schválené Ministerstvom školstva Slovenskej republiky dňa 25. augusta 2005 s platnosťou od 1. septembra 2005, aktualizované k 1. septembru 2008
Cieľom týchto metodických pokynov je stanoviť postup pre identifikáciu všeobecne intelektovo nadaných detí ako žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami a ich následné zaraďovanie do výchovno-vzdelávacích programov zameraných na rozvíjanie ich nadania a osobnosti v základných a stredných školách formou individuálnej integrácie jednotlivých nadaných žiakov alebo skupín nadaných žiakov.
(3) Indikátory v identifikačnom procese
Psychológ pri identifikácii intelektovo nadaných detí zohľadňuje (okrem iného) :
údaje o úrovni reprodukčných intelektových schopností
získané dvoma nezávislými testami, umožňujúcimi jednak posúdenie globálnej
úrovne inteligencie, jednak vhľad do jej štruktúry – najmenej na úrovni
rozlíšenia verbálnych a neverbálnych schopností
Metodický pokyn č. 22/2011 na hodnotenie žiakov základnej školy č. č.:2011-3121/12824:4-921
Celý dokument: TU
ISCED 1 – primárne vzdelávanie
ISCED 2 – nižšie sekundárne vzdelávanie
Vzdelávací program ako súčasť štátneho vzdelávacieho programu schválilo Ministerstvo školstva
Slovenskej republiky pod číslom CD-2008-18550/39582-1:914 dňa 26. mája 2009.
Celý dokument: TU
© 2020