1. „Zahájenie štúdia na strednej škole“
Cieľ: prekonanie rozdielov pri zmene úrovne školy, zmeny v spôsoboch učenia, začlenenie do nového kolektívu, spolupráca s pedagógmi.
Metóda: VARK / motivačný rozhovor.
2. „Ako zahájiť a viesť osobný rozhovor“
Cieľ: naučiť sa používať efektívny spôsob komunikácie, primerané presadzovanie vlastného názoru a akceptáciu druhého vo svojom správaní, kolektívnej práci a spolužití; spoznať pojmy empatia, konkurencia, prispôsobenie, asertivita a iné.
Metóda: TKI / prednáška / diskusia.
3. „Sila neverbálnej komunikácie “
Aktivita zahŕňa rozbor a prejavy neverbálneho správania a dôsledkov ich nesprávneho využívania.
Ciel: rozvoj sebapoznávania vo vzťahu u komunikácii.
Metóda: prezentácia / diskusia.
4. „Vzájomná úcta a rešpekt pri riešení každodenných situácií“
Cieľ: oboznámiť študentov so základmi spoločenského správania, popularizáciu používania pravidiel v bežnom živote; dôvody akceptácie osôb – ako prirodzenej autority. Pojmy porozumenie, rešpekt, sebaúcta, empatia.
Metóda: prezentácia / diskusia.
5. „Stres – súčasť života “
Cieľ: naučiť sa rozpoznať záťažové situácie, formy a typy stresu, jeho prejavy a ako sa pred nimi chrániť.
Metóda: interaktívna prednáška / seba - reflexný test.
6. „Učme sa podľa osobných predpokladov “
Aktivita zameraná na pomoc pri hľadaní optimálneho a efektívneho spôsobu učenia. Individuálny test a skupinové hodnotenie.
Cieľ: rozvoj sebapoznávania vo vzťahu k učeniu.
Metóda: ENTWISTLE.
7. „Úvod do sveta práce“
Aktivita zameraná na získanie základných informácii o sebe, o svojich hodnotách a postojoch v nadväznosti na životné role a voľbu profesie.
Cieľ:rozvoj informovanosti s ohľadom na voľnu povolania.
Metóda: špeosobnostné testy, kariérové poradenstvo.
8. „Formy , prejavy a dôsledky šikany jej viacerých formách “
Preventívny program zahŕňa definovanie foriem, príčin šikanovania, dôležitosť rodinného zázemia na vývin osobnosti.
Cieľ: rozpoznanie foriem, podpora odolnosti študenta, vhodné správanie pri zažívanej šikane.
Metóda: interaktívna prednáška – video.
9. „Život má zmysel “
Preventívny program suicidálneho správania so zameraním na seba – reflexiu.
Cieľ: podpora perspektívneho myslenia a tvorba životných plánov.
Metóda: anonymný sebahodnotiaci test / diskusia.
10. „Život v rovnováhe“
Preventívny program zameraný na predchádzanie vzniku porúch prijímu potravy.
Cieľ: priblížiť význam zdravého životného štýlu so zameraním na predchádzanie vzniku obezity, mentálnej anorexie a bulímie, či závislosti na cvičení.
Metóda: interaktívna prednáška – práca v podskupinách.
11. „Partnerstvo a sexualita v dospievaní “
Interaktívna prednáška približujúca význam plnohodnotných partnerských vzťahov, bezpečného sexuálneho života a predchádzania pohlavne prenosným ochoreniam.
Cieľ: prevencia.
Metóda: interaktvína prednáška – skupinová diskusia.
12. „Skutočnosť virtuálnej reality “
Interaktívna prednáška zameraná na uvedomenie si odlišností online a offline sveta s dôrazom na prevenciu vzniku internetovej závislosti.
Cieľ: prevencia bezpečného používania internetu.
Metóda: práca v podskupinách.
13. „Dôsledky drogových závislostí “
Preventívny program zameraný na predchádzanie vzniku látkových závislostí.
Cieľ: priblížiť dopad užívania návykových látok na človeka, z pohľadu psychického a fyzického zdravia, následkov na osobný aj spoločenský život.
© 2020